“ပူတိဂတၱိမေထရ္၏ဝဋ္ေႂကြး”
(ဓမၼပ်ိဳးခင္းမွ ကူးယူေ၀ငွပါသည္)
••••••••••••••••••••••••
သာဝတၳိၿမိဳ႕ေန အမ်ိဳးေကာင္းသားတစ္ဦးသည္
ျမတ္စြာဘုရားထံမွ တရားနာၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္
သာသနာကို အသက္ေပးၿပီး ရဟန္းျပဳေလသည္။
ရဟန္းျပဳၿပီးေနာက္ တိႆမေထရ္ဟု အမည္တြင္ခဲ့သည္။
ေနာင္ကာလဝယ္ တိႆမေထရ္၏ကိုယ္၌
ေရွးဦးစြာ မုန္ညင္းေစ့ခန္႔ရွိေသာ အိုင္းအမာတို႔သည္
ေပါက္ကုန္သည္။
ထိုအိုင္းအမာတို႔သည္ ပဲေနာက္ေစ့ခန္႔၊ ပဲစင္းငံုသီးခန္႔၊
ဆီးသီးခန္႔၊ ဇီးျဖဴသီးခန္႔၊ ဥသွ်စ္သီးခန္႔ရွိေအာင္
အစဥ္အတိုင္း ႀကီးပြားလာၾကၿပီး အနာတို႔
ေပါက္ကြဲလာေသာအခါ တစ္ကိုယ္လံုးသည္
အေပါက္ေပါက္ျဖစ္လာသည္။
ထိုအခါ ပူတိဂတၱမေထရ္ဟု အမည္ထင္ရွားလာခဲ့သည္။
ထိုမွေနာက္ မေထရ္၏အနာတို႔သည္ အ႐ိုးသို႔
ဝင္ေရာက္ခဲ့ၿပီး မသုတ္သင္ႏိုင္ေသာ အျဖစ္သို႔
ေရာက္ေလသည္။
ဝတ္႐ံုေသာ အဝတ္႐ံုတို႔သည္လည္း ျပည္ေသြးတို႔ျဖင့္
အလိမ္းလိမ္း အက်ံက်ံျဖစ္ကာ လံုးပတ္ရစ္ေထြး
ျဖစ္ေနေလသည္။
အတူေနတပည့္စေသာသူတို႔ကလည္း ၾကည့္႐ွဳျပဳျပင္
သုတ္သင္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ၾကေသာေၾကာင့္
ေရွာင္တိမ္းေနၾကေတာ့သည္။
သို႔အတြက္ ပူတိဂတၱမေထရ္တြင္ ၾကည့္႐ွဳမည့္သူမရွိ။
ကိုးကြယ္ရာမဲ့ျဖစ္ကာ တစ္ေယာက္တည္း
ေညာင္ေစာင္း၌ အိပ္ေနရေလသည္။
ဘုရားရွင္သည္ နံနက္မိုးေသာက္၍ ကြၽတ္ထိုက္သူတို႔ကို
႐ွဳၾကည့္သည္ရွိေသာ္ ပူတိဂတၱမေထရ္ကို ျမင္ေတာ္မူသည္။
“ဤရဟန္းအား ငါမွတစ္ပါး အျခားကိုးကြယ္
ေဆာက္တည္ရာ မရွိၿပီ” ဟုဆင္ျခင္ေတာ္မူၿပီး
ဂႏၶကုဋိတိုက္မွ ထြက္ႂကြ၍ ေက်ာင္းစဥ္
လွည့္သကဲ့သို႔ လွည့္ၿပီး မီးတင္းကုတ္သို႔
ႂကြေတာ္မူသည္။
မီးဖို၌တည္ထားေသာ ေရေႏြး ပူသည္အထိ
မီးတင္းကုပ္၌ေစာင့္ၿပီး ေရေႏြးပူလာေသာအခါ
ပူတိဂတၱိမေထရ္၏ ေညာင္ေစာင္းရွိရာသို႔ ႂကြသြားၿပီး
လက္ေတာ္ျဖင့္ ေညာင္ေစာင္းကို သံုးသပ္ေတာ္မူေလသည္။
ထိုအခါက်မွ ရဟန္းမ်ားေရာက္လာၾကၿပီး
ဘုရားရွင္၏ အလိုဆႏၵအတိုင္း ပူတိဂတၱမေထရ္၏
ေညာင္ေစာင္းကို ဝိုင္း,မကာ မီးတင္းကုပ္သို႔
သယ္ေဆာင္ၾကသည္။
ဘုရားရွင္သည္ သရက္ေခါက္ကို ခြါယူႀကိဳခ်က္ေစၿပီး
ေရေႏြးျဖင့္ မေထရ္၏ကိုယ္ကို သြန္းေလာင္းေစသည္။
ထို႔ေနာက္ သကၤန္းကိုခြါယူကာ သကၤန္းကိုလည္း
ေလွ်ာ္ဖြပ္ေစၿပီး ေနပူလွန္းေပးေစသည္။
ထို႔ေနာက္ ပူတိဂတၱမေထရ္၏ထံ၌ ရပ္ေနၿပီး
ကိုယ္ကို ေရေႏြးျဖင့္ သြန္းေလာင္းဆြတ္ဖ်န္း
ပြတ္တိုက္ ခ်ိဳးေပးေစေလသည္။
ေရခ်ိဳးၿပီးေသာအခါ ေျခာက္ေသြ႕ေသာ အေပၚ႐ံု
သကၤန္းကိုဝတ္႐ံုေစၿပီး အတြင္းသကၤန္းကိုခြါကာ
ေလွ်ာ္ဖြပ္ေစၿပီး ေနပူလွန္းေစျပန္သည္။
ပူတိဂတၱမေထရ္သည္ ေရျဖင့္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္
သြားသျဖင့္ ေပါ့ပါးေသာကိုယ္ ႏွင့္
တည္ၾကည္ေသာ စိတ္ႏွလံုးရွိလာၿပီး
ေညာင္ေစာင္းထက္၌ပင္ လဲေလ်ာင္းေနရသည္။
ဘုရားရွင္သည္ ပူတိဂတၱမေထရ္၏
ဦးေခါင္းရင္း၌ ရပ္လ်က္-
“ခ်စ္သား...ပူတိဂတၱ ဆံပင္စေသာ
သံုးဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ ေကာ႒ာသအစုတို႔ျဖင့္
ျပဳျပင္စီရင္ထားအပ္ေသာ အလ်ားတစ္လံ၊
အနံတစ္ထြာမွ် ရွိေသာ ဤကိုယ္ခႏၶာ
အေကာင္ပုပ္သည္ကား ေစာင့္ေရွာက္အပ္ေသာ
ဝိညာဥ္မွကင္း၍ အႂကြင္းမဲ့ခ်ဳပ္သည္ရွိေသာ္
ေကာင္းရာဟူ၍ ဘာမွ်မရွိဘဲ ဖြဲထင္းႏွင့္တူစြာ
ေျမထက္၌ ပက္လက္အိပ္ရသည္သာျဖစ္သည္”
ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။
ထိုတရားေတာ္၏အဆံုးဝယ္ ပူတိဂတၱမေထရ္သည္
ပဋိသမၻဒါႏွင့္တကြ အရဟတၱဖိုလ္ဆိုက္
ရဟႏၲာျဖစ္ၿပီးေနာက္ ပရိနိဗၺာန္စံယူေတာ္မူေလသည္။
“အတိတ္မေကာင္းမွဳကံ”
•••••••••••••••••••
ကႆပဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္သည္။
ပူတိဂတၱမေထရ္ေလာင္းသည္ ငွက္မုဆိုးအတတ္ျဖင့္
ငွက္အေပါင္းတို႔ကို သတ္ျဖတ္ကာ
အစိုးရေသာသူတို႔ကို ခ,စား လုပ္ေကြၽးေနသည္။
မင္းထံသို႔သြင္းၿပီးမွ ပိုေသာငွက္သတၱဝါတို႔ကို
အျခားသူတို႔ကို ေရာင္းစားသည္။ ေရာင္းမကုန္ေသာ
သားငွက္တို႔ကို သတ္ထားလွ်င္လည္း
ပုပ္ကုန္မည္စိုးေသာေၾကာင့္ မပ်ံႏိုင္ေအာင္
ဒူးဆစ္အ႐ိုး၊ အေတာင္တို႔ကို ႐ိုက္ႏွက္ခ်ိဳးဖဲ့ထားၿပီး
စုပံုထားသည္။
နံနက္မိုးေသာက္ေသာ္ တစ္ဖန္ ျပန္ေရာင္းစားျပန္သည္။
မ်ားစြာပိုလြန္းက မိမိအတြက္ ခ်က္စားေလ့ရွိသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ငွက္မုဆိုးသည္ အိမ္တြင္ ေကာင္းမြန္ေသာ
ေဘာဇဥ္တို႔ကို ခ်က္ျပဳတ္ထားစဥ္ ရဟႏၲာတစ္ပါး
ႂကြလာသည္ကိုျမင္၍ ၾကည္ညိဳေသာ သဒၶါစိတ္ျဖစ္ကာ
မေထရ္ကို ပင့္ဖိတ္၍ ျမတ္ေသာေဘာဇဥ္တို႔ကို
ေပးလွဴသည္။
ၿပီးလွ်င္ “အရွင္ဘုရားရေသာတရားကို
ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ရပါလို၏” ဟု ဆုပန္ေလသည္။
ရဟႏၲာမေထရ္ကလည္း “ဒါယကာ အသင့္ေတာင္းဆု
ျပည့္ေစ” ဟု ဆုေပးေတာ္မူေလသည္။
ထိုမုဆိုးသည္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ ငရဲ၌
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခံရသည္။ ငရဲမွလြတ္ေသာ္လည္း
ျဖစ္ေလရာ ဘဝတိုင္း၌ ေျခက်ိဳး၊ လက္က်ိဳးစေသာ
မေကာင္းဆိုးက်ိဳးကို ျပန္လည္ခံစားရေလသည္။
ငွက္မုဆိုးဘဝ မေကာင္းမွဳဝဋ္မ်ိဳးေစ့ကို ခ်ခဲ့သျဖင့္
မိမိ၏မ်ိဳးေစ့ ေပါက္ေရာက္ ရွင္သန္ႀကီးထြားမွဳေၾကာင့္
ခံစားရေသာ ဝဋ္ေႂကြးပင္ ျဖစ္ပါသည္။
Credit: Young Buddhist Association
(ဓမၼပ်ိဳးခင္းမွ ကူးယူေ၀ငွပါသည္)
••••••••••••••••••••••••
သာဝတၳိၿမိဳ႕ေန အမ်ိဳးေကာင္းသားတစ္ဦးသည္
ျမတ္စြာဘုရားထံမွ တရားနာၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္
သာသနာကို အသက္ေပးၿပီး ရဟန္းျပဳေလသည္။
ရဟန္းျပဳၿပီးေနာက္ တိႆမေထရ္ဟု အမည္တြင္ခဲ့သည္။
ေနာင္ကာလဝယ္ တိႆမေထရ္၏ကိုယ္၌
ေရွးဦးစြာ မုန္ညင္းေစ့ခန္႔ရွိေသာ အိုင္းအမာတို႔သည္
ေပါက္ကုန္သည္။
ထိုအိုင္းအမာတို႔သည္ ပဲေနာက္ေစ့ခန္႔၊ ပဲစင္းငံုသီးခန္႔၊
ဆီးသီးခန္႔၊ ဇီးျဖဴသီးခန္႔၊ ဥသွ်စ္သီးခန္႔ရွိေအာင္
အစဥ္အတိုင္း ႀကီးပြားလာၾကၿပီး အနာတို႔
ေပါက္ကြဲလာေသာအခါ တစ္ကိုယ္လံုးသည္
အေပါက္ေပါက္ျဖစ္လာသည္။
ထိုအခါ ပူတိဂတၱမေထရ္ဟု အမည္ထင္ရွားလာခဲ့သည္။
ထိုမွေနာက္ မေထရ္၏အနာတို႔သည္ အ႐ိုးသို႔
ဝင္ေရာက္ခဲ့ၿပီး မသုတ္သင္ႏိုင္ေသာ အျဖစ္သို႔
ေရာက္ေလသည္။
ဝတ္႐ံုေသာ အဝတ္႐ံုတို႔သည္လည္း ျပည္ေသြးတို႔ျဖင့္
အလိမ္းလိမ္း အက်ံက်ံျဖစ္ကာ လံုးပတ္ရစ္ေထြး
ျဖစ္ေနေလသည္။
အတူေနတပည့္စေသာသူတို႔ကလည္း ၾကည့္႐ွဳျပဳျပင္
သုတ္သင္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ၾကေသာေၾကာင့္
ေရွာင္တိမ္းေနၾကေတာ့သည္။
သို႔အတြက္ ပူတိဂတၱမေထရ္တြင္ ၾကည့္႐ွဳမည့္သူမရွိ။
ကိုးကြယ္ရာမဲ့ျဖစ္ကာ တစ္ေယာက္တည္း
ေညာင္ေစာင္း၌ အိပ္ေနရေလသည္။
ဘုရားရွင္သည္ နံနက္မိုးေသာက္၍ ကြၽတ္ထိုက္သူတို႔ကို
႐ွဳၾကည့္သည္ရွိေသာ္ ပူတိဂတၱမေထရ္ကို ျမင္ေတာ္မူသည္။
“ဤရဟန္းအား ငါမွတစ္ပါး အျခားကိုးကြယ္
ေဆာက္တည္ရာ မရွိၿပီ” ဟုဆင္ျခင္ေတာ္မူၿပီး
ဂႏၶကုဋိတိုက္မွ ထြက္ႂကြ၍ ေက်ာင္းစဥ္
လွည့္သကဲ့သို႔ လွည့္ၿပီး မီးတင္းကုတ္သို႔
ႂကြေတာ္မူသည္။
မီးဖို၌တည္ထားေသာ ေရေႏြး ပူသည္အထိ
မီးတင္းကုပ္၌ေစာင့္ၿပီး ေရေႏြးပူလာေသာအခါ
ပူတိဂတၱိမေထရ္၏ ေညာင္ေစာင္းရွိရာသို႔ ႂကြသြားၿပီး
လက္ေတာ္ျဖင့္ ေညာင္ေစာင္းကို သံုးသပ္ေတာ္မူေလသည္။
ထိုအခါက်မွ ရဟန္းမ်ားေရာက္လာၾကၿပီး
ဘုရားရွင္၏ အလိုဆႏၵအတိုင္း ပူတိဂတၱမေထရ္၏
ေညာင္ေစာင္းကို ဝိုင္း,မကာ မီးတင္းကုပ္သို႔
သယ္ေဆာင္ၾကသည္။
ဘုရားရွင္သည္ သရက္ေခါက္ကို ခြါယူႀကိဳခ်က္ေစၿပီး
ေရေႏြးျဖင့္ မေထရ္၏ကိုယ္ကို သြန္းေလာင္းေစသည္။
ထို႔ေနာက္ သကၤန္းကိုခြါယူကာ သကၤန္းကိုလည္း
ေလွ်ာ္ဖြပ္ေစၿပီး ေနပူလွန္းေပးေစသည္။
ထို႔ေနာက္ ပူတိဂတၱမေထရ္၏ထံ၌ ရပ္ေနၿပီး
ကိုယ္ကို ေရေႏြးျဖင့္ သြန္းေလာင္းဆြတ္ဖ်န္း
ပြတ္တိုက္ ခ်ိဳးေပးေစေလသည္။
ေရခ်ိဳးၿပီးေသာအခါ ေျခာက္ေသြ႕ေသာ အေပၚ႐ံု
သကၤန္းကိုဝတ္႐ံုေစၿပီး အတြင္းသကၤန္းကိုခြါကာ
ေလွ်ာ္ဖြပ္ေစၿပီး ေနပူလွန္းေစျပန္သည္။
ပူတိဂတၱမေထရ္သည္ ေရျဖင့္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္
သြားသျဖင့္ ေပါ့ပါးေသာကိုယ္ ႏွင့္
တည္ၾကည္ေသာ စိတ္ႏွလံုးရွိလာၿပီး
ေညာင္ေစာင္းထက္၌ပင္ လဲေလ်ာင္းေနရသည္။
ဘုရားရွင္သည္ ပူတိဂတၱမေထရ္၏
ဦးေခါင္းရင္း၌ ရပ္လ်က္-
“ခ်စ္သား...ပူတိဂတၱ ဆံပင္စေသာ
သံုးဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ ေကာ႒ာသအစုတို႔ျဖင့္
ျပဳျပင္စီရင္ထားအပ္ေသာ အလ်ားတစ္လံ၊
အနံတစ္ထြာမွ် ရွိေသာ ဤကိုယ္ခႏၶာ
အေကာင္ပုပ္သည္ကား ေစာင့္ေရွာက္အပ္ေသာ
ဝိညာဥ္မွကင္း၍ အႂကြင္းမဲ့ခ်ဳပ္သည္ရွိေသာ္
ေကာင္းရာဟူ၍ ဘာမွ်မရွိဘဲ ဖြဲထင္းႏွင့္တူစြာ
ေျမထက္၌ ပက္လက္အိပ္ရသည္သာျဖစ္သည္”
ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။
ထိုတရားေတာ္၏အဆံုးဝယ္ ပူတိဂတၱမေထရ္သည္
ပဋိသမၻဒါႏွင့္တကြ အရဟတၱဖိုလ္ဆိုက္
ရဟႏၲာျဖစ္ၿပီးေနာက္ ပရိနိဗၺာန္စံယူေတာ္မူေလသည္။
“အတိတ္မေကာင္းမွဳကံ”
•••••••••••••••••••
ကႆပဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္သည္။
ပူတိဂတၱမေထရ္ေလာင္းသည္ ငွက္မုဆိုးအတတ္ျဖင့္
ငွက္အေပါင္းတို႔ကို သတ္ျဖတ္ကာ
အစိုးရေသာသူတို႔ကို ခ,စား လုပ္ေကြၽးေနသည္။
မင္းထံသို႔သြင္းၿပီးမွ ပိုေသာငွက္သတၱဝါတို႔ကို
အျခားသူတို႔ကို ေရာင္းစားသည္။ ေရာင္းမကုန္ေသာ
သားငွက္တို႔ကို သတ္ထားလွ်င္လည္း
ပုပ္ကုန္မည္စိုးေသာေၾကာင့္ မပ်ံႏိုင္ေအာင္
ဒူးဆစ္အ႐ိုး၊ အေတာင္တို႔ကို ႐ိုက္ႏွက္ခ်ိဳးဖဲ့ထားၿပီး
စုပံုထားသည္။
နံနက္မိုးေသာက္ေသာ္ တစ္ဖန္ ျပန္ေရာင္းစားျပန္သည္။
မ်ားစြာပိုလြန္းက မိမိအတြက္ ခ်က္စားေလ့ရွိသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ငွက္မုဆိုးသည္ အိမ္တြင္ ေကာင္းမြန္ေသာ
ေဘာဇဥ္တို႔ကို ခ်က္ျပဳတ္ထားစဥ္ ရဟႏၲာတစ္ပါး
ႂကြလာသည္ကိုျမင္၍ ၾကည္ညိဳေသာ သဒၶါစိတ္ျဖစ္ကာ
မေထရ္ကို ပင့္ဖိတ္၍ ျမတ္ေသာေဘာဇဥ္တို႔ကို
ေပးလွဴသည္။
ၿပီးလွ်င္ “အရွင္ဘုရားရေသာတရားကို
ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ရပါလို၏” ဟု ဆုပန္ေလသည္။
ရဟႏၲာမေထရ္ကလည္း “ဒါယကာ အသင့္ေတာင္းဆု
ျပည့္ေစ” ဟု ဆုေပးေတာ္မူေလသည္။
ထိုမုဆိုးသည္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ ငရဲ၌
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခံရသည္။ ငရဲမွလြတ္ေသာ္လည္း
ျဖစ္ေလရာ ဘဝတိုင္း၌ ေျခက်ိဳး၊ လက္က်ိဳးစေသာ
မေကာင္းဆိုးက်ိဳးကို ျပန္လည္ခံစားရေလသည္။
ငွက္မုဆိုးဘဝ မေကာင္းမွဳဝဋ္မ်ိဳးေစ့ကို ခ်ခဲ့သျဖင့္
မိမိ၏မ်ိဳးေစ့ ေပါက္ေရာက္ ရွင္သန္ႀကီးထြားမွဳေၾကာင့္
ခံစားရေသာ ဝဋ္ေႂကြးပင္ ျဖစ္ပါသည္။
Credit: Young Buddhist Association
No comments:
Post a Comment